Miesiąc: wrzesień 2022
mLegitymacja
Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji.
mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. To dokładnie to samo, co ,,zwykła” legitymacja szkolna, ale w telefonie. Będzie jednak równoważna z tradycyjną.
Za pomocą mLegitymacji potwierdzicie status ucznia np. podczas kontroli biletów, zakupie biletów do kina czy zakładaniu karty w bibliotece.
mLegitymacja posiada takie zabezpieczenia jak hologram zmieniający kolor przy poruszeniu telefonu i falującą flagę na ekranie, oznaczenie kolorem ważności legitymacji (kolor zielony – ważna, kolor czerwony nieważna).
mLegitymację może otrzymać każdy uczeń, który posiada wersję papierową dokumentu. Okres ważności jest tożsamy z wersją papierową. W przypadku utraty ważności ,,tradycyjnej” legitymacji mobilna wersja będzie unieważniana. Szkoła może również unieważnić dokument w przypadku utraty mLegitymacji z powodu uszkodzenia, niepoprawnego działania czy utraty urządzenia mobilnego.
W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji:
- imię i nazwisko ucznia,
- numer legitymacji,
- datę wydania,
- termin ważności,
- status użytkownika (uczeń),
- datę urodzenia,
- PESEL,
- nazwę i adres szkoły.
Aby uruchomić Legitymację należy:
- Posiadać telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0.;
- Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji (wniosek do pobrania na stronie internetowej szkoły);
- Wysłać na adres szkoły logilowice@poczta.onet.pl zdjęcie legitymacyjne w formacie jpg lub JPG w rozmiarze do 5MB;
- Pobrać aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin;
po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego/kodu QR uruchomić system na urządzeniu.