mLegitymacja

Drodzy Uczniowie!

Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji.

mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. To dokładnie to samo, co ,,zwykła” legitymacja szkolna, ale w telefonie. Będzie jednak równoważna z tradycyjną.
Za pomocą mLegitymacji potwierdzicie status ucznia np. podczas kontroli biletów, zakupie biletów do kina czy zakładaniu karty w bibliotece.

mLegitymacja posiada takie zabezpieczenia jak hologram zmieniający kolor przy poruszeniu telefonu i falującą flagę na ekranie, oznaczenie kolorem ważności legitymacji (kolor zielony – ważna, kolor czerwony nieważna).

mLegitymację może otrzymać każdy uczeń, który posiada wersję papierową dokumentu. Okres ważności jest tożsamy z wersją papierową. W przypadku utraty ważności ,,tradycyjnej” legitymacji mobilna wersja będzie unieważniana. Szkoła może również unieważnić dokument w przypadku utraty mLegitymacji z powodu uszkodzenia, niepoprawnego działania czy utraty urządzenia mobilnego.

W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji:

  • imię i nazwisko ucznia,
  • numer legitymacji,
  • datę wydania,
  • termin ważności,
  • status użytkownika (uczeń), 
  • datę urodzenia, 
  • PESEL, 
  • nazwę i adres szkoły.

Aby uruchomić Legitymację należy:

  1. Posiadać telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0.;
  2. Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji (wniosek do pobrania na stronie internetowej szkoły);
  3. Wysłać na adres szkoły logilowice@poczta.onet.pl zdjęcie legitymacyjne w formacie jpg lub JPG w rozmiarze do 5MB;
  4. Pobrać aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin;

po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego/kodu QR uruchomić system na urządzeniu.

Wszystkie pliki do pobrania TUTAJ.

Bookmark the permalink.

Comments are closed.