LEARN FROM THE PAST TO BUILD A GREENER FUTURE
CZAS TRWANIA PROJEKTU: 01.11.2020 – 31.10.2022
CELE PROJEKTU:
- Poznawanie historii górnictwa i tradycji z nim związanych
- Badanie wpływu górnictwa na środowisko naturalne i poznawanie sposobów zastąpienia go przez odnawialne źródła energii
- Promowanie postaw ekologicznych w lokalnym środowisku
- Doskonalenie umiejętności językowych i społecznych
- Integracja międzynarodowa młodzieży z krajów partnerskich
- Rozwijanie umiejętności medialnych: prowadzenie kanału na YouTube, tworzenie ulotek i plakatów, organizowanie akcji promujących odnawialne źródła energii w Internecie.
SZKOŁY PARTNERSKIE
- ISTITUTO D`ISTRUZIONE SECONDARIA SUPERIORE “SEBASTIANO MOTTURA”, CALTANISSETTA (Włochy)
- SREDNJA EKONOMSKO – POSLOVNA SOLA KOPER (Słowenia)
- LICEUL PEDAGOGIC „CARMEN SYLVA”, TIMISOARA (Rumunia)
- NAMIK KARAMANCI FEN LISESI MANAVGAT (Turcja)
- AGRUPAMENTO DE ESCOLAS ALEXANDRE HERCULANO – PORTO (Portugalia)
- LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. PROF. ZBIGNIEWA RELIGI W GILOWICACH (Polska – koordynator projektu)
MATERIAŁY:
- 6.02.2021 – „Learning from the past to build a greener future„ – Biuletyn nr1
- 18-22.10.2021 – relacja ze spotkania w naszej szkole, w ramach projektu.
- 5.01.2022 – „Learning from the past to build a greener future„ – Biuletyn nr2
- 31.01.2022 – „problem spalania węgla” – infografiki uczestników projektu.
- 29.04.2022 – „Learning from the past to build a greener future„ – Biuletyn nr3
- 22-28.05.2022 – O oszczędzaniu energii w Słowenii – relacja z wyjazdu do Słowenii
- 9-15.10.2022 – Spotkanie projektowe w Rumunii
- 15.12.2022 – „Learning from the past to build a greener future” – Biuletyn nr5
- 27-31.03.2023 – Spotkanie projektowe na Sycylii.
- 31.03.2023 – „Learning from the past to build a greener future„ – Biuletyn nr6
- 25.07.2023 – „Learn from the past to build a greener future” – Biuletyn nr7
CLIMATE CHANGE – RAISE AWARNESS – TAKE ACTION
CZAS TRWANIA PROJEKTU: 01.09.2020 – 31.08.2022
CELE PROJEKTU:
- Podniesienie świadomości ekologicznej wśród uczniów
- Poszukiwanie rozwiązań w zakresie promocji postaw proekologicznych
- Wprowadzanie zasad rozsądnego gospodarowania zasobami w szkole oraz domu rodzinnym
- Włączanie treści proekologicznych do nauczania przedmiotów takich jak: geografia, biologia, przyroda, chemia, fizyka, języki obce
- Poznawanie i promowanie nowatorskich rozwiązań w zakresie ochrony środowiska
- Kształtowanie postaw proekologicznych wśród uczniów i lokalnych społeczności
SZKOŁY PARTNERSKIE:
- BRG Wels Wallererstraße – Austria – koordynator projektu
- Táborské soukromé gymnázium a Základní škola – Czechy
- Gimnazija Skofja Loka Slovenia – Słowenia
- Second English Language School „Thomas Jefferson” – Bułgaria
- Geschwister-Scholl-Schule – Niemcy
- Liceum Ogólnokształcące im prof. Zbigniewa Religi w Gilowicach – Polska
DOKUMENTY:
EDUCATING INNOVATIVE AND CREATIVE EUROPEAN CITIZEN
CZAS TRWANIA PROJEKTU: 01.09.2018 – 28.02.2021
CELE PROJEKTU:
-
poznawanie europejskiego dziedzictwa kulturowego
-
wykorzystanie narzędzi cyfrowych do tworzenia ankiet, quizów, prezentacji itp w celu lepszego przyswajania wiedzy i umiejętności
-
doskonalenie umiejętności językowych
SZKOŁY PARTNERSKIE:
INNE DOKUMENTY:
- Educating Innovative and Creative European Citizens – podstawowe informacje
- Educating Innovative and Creative European Citizens – podsumowanie
- doskonalenie nauczania przedmiotów ścisłych poprzez wykorzystanie metody CLIL, czyli łączenie nauczania języka angielskiego z treściami przedmiotowymi poszczególnych przedmiotów
- poznawanie nowatorskich metod nauczania słownictwa
- doskonalenie znajomości języka angielskiego
- poszerzanie kontaktów międzynarodowych oraz propagowanie wizerunku szkoły w Unii Europejskiej
- ISTITUTO D`ISTRUZIONE SECONDARIA SUPERIORE “SEBASTIANO MOTTURA”, CALTANISSETTA (Włochy)
- SREDNJA EKONOMSKO – POSLOVNA SOLA KOPER (Słowenia)
- LICEUL PEDAGOGIC „CARMEN SYLVA”, TIMISOARA (Rumunia)
- General Secondary School „Nikolay Katranov” (Bułgaria)
- Jaszberenyi Nagyboldogasszony Katolikus Ovoda, Kettannyelvu Altalanos Iskola (Węgry)
- Liceum Ogólnokształcące im prof. Zbigniewa Religi w Gilowicach – Polska (koordynator projektu)
„Wirtualne spotkanie z projektu Erasmus+ Hand to hand with CLIL”
W dniach 24-27 maja 2021 r. odbyło się ostatnie już spotkanie projektowe. Tym razem organizatorem spotkania było Liceum w Gilowicach. Pomimo formy online uczestnicy mieli okazję poznać nowych ludzi, poćwiczyć angielski oraz dowiedzieć się wiele nowych rzeczy na temat krajów partnerskich.
Tym razem tematem przewodnim spotkania była ekologia. Każdy z partnerskich krajów przygotował prezentację na temat parków narodowych oraz zagrożonych gatunków zwierząt. Promowano także skuteczną naukę słownictwa, w szczególności wykorzystanie narzędzi internetowych (szczegóły w zakładce Języki Obce).
Świetną okazją na przełamanie tremy przed mówieniem w języku obcym były dyskusje w międzynarodowych grupach. Polscy uczniowie zadawali pytania na temat systemów edukacji, typowego dnia w szkole, egzaminów, zadań domowych oraz zdalnego nauczania i radzenia sobie z pandemią.
Warto podkreślić, że uczniowie pracowali popołudniami, po lekcjach. Włożyli dużo pracy i poświęcili swój czas wolny żeby spotkanie się udało. Dziękujemy bardzo wszystkim zaangażowanym.”
Joanna Kocioła