O oszczędzaniu energii w Słowenii – czyli kolejne spotkanie w ramach realizacji projektu Erasmus+ „Learn from the past to build a greener future”.

Czy da się połączyć intensywną pracę z przyjemnością? Jak najbardziej! Piękny majowy tydzień (22 – 28) grupa uczniów: Lidia Jastrzębiowska, Borys Czarnynoga, Nikodem Dutkiewicz, Bartłomiej Noga i Bartłomiej Sobik wraz z nauczycielami, Kariną Kurzyca i Joanną Kocioła spędziła w malowniczo położonym nad Adriatykiem słoweńskim mieście Koper.

Głównym tematem spotkania było oszczędzanie energii, wobec tego nie zabrakło analizy zużycia energii w poszczególnych krajach partnerskich, warsztatów na temat bardziej efektywnego zarządzania tym zużyciem oraz przykładów zrównoważonego rozwoju gospodarczego opartego na poszanowaniu środowiska naturalnego. Mieliśmy okazję zwiedzić port przeładunkowy w Koper, który jest głównym pracodawcą w mieście oraz czynną kopalnię węgla kamiennego w Velenje. 

Nie zabrakło oczywiście niezliczonych okazji do poznawania atrakcji tego pięknego kraju. Perełka przyrodnicza, czyli Jaskinia Postojna, zachwyciła nas stalaktytami i stalagmitami oraz szaloną kolejką, którą się przemieszczaliśmy po jaskini. W Lublanie, stolicy kraju, eksplorowaliśmy urocze uliczki pełne sklepików i kawiarenek i podziwialiśmy panoramę miasta z górującego nad nim wzgórza zamkowego.

Był nas śródziemnomorskim klimatem i zapierającymi dech w piersi widokami. A Techno Park w Celje pozwolił zbadać najbardziej fascynujące zagadki nauki i techniki. 

Spotkanie obfitowało także w liczne okazje do integracji z młodzieżą z pozostałych krajów partnerskich (Włochy, Portugalia, Rumunia, Turcja) oraz możliwości szlifowania znajomości języka angielskiego i włoskiego. 

Wspaniały kraj, gościnni i przyjaźni ludzie i efektywna praca projektowa! A to dopiero półmetek projektu. Kolejne spotkanie już w październiku w Rumunii. 

Klikając poniżej można zobaczyć spotkanie oczami uczniów:

wke.lt/w/s/kCuX1V

Joanna Kocioła

Zapraszam do galerii zdjęć (PK)

Bookmark the permalink.

Comments are closed.